fr, aug 10, 2018 14:08 CET

Oscar Civill tillträder som VD för Weblink IP Phone

Weblink IP Phone AB, dotterbolag till InfraCom Group AB (publ), har idag utsett Oscar Civill till bolagets verkställande direktör. Oscar är försäljningschef och har i sin roll uppvisat enastående prestation och varit en viktig komponent då Weblink utvecklats till en tillväxtmotor inom InfraCom koncernen. Weblink är en svensk teleoperatör som levererar användarvänliga kommunikationstjänster i form av abonnemangstjänster, molnväxel, mobil-/fasttelefoni, ISDN-gateways och mobila routrar.

”Vi har landat i att erbjuda Oscar tjänsten som VD och det känns riktigt roligt att se hur motiverad Oscar är inför uppgiften. Oscar har gjort ett väldigt bra och stabilt arbete och har redan en djup kunskap om Weblink, samtidigt som han har en stor förståelse för utmaningarna i branschen. Jag är övertygad om att Oscar, med sitt nya ansvar och strukturerade arbetssätt, kommer att lyfta bolaget till nästa nivå. säger Bo Kjellberg VD och koncernchef InfraCom Group AB (publ).

”Att bli VD för Weblink är en utmaning som jag antar med stolthet. Jag har stor respekt för allt det hårda arbete som har fört oss dit vi är idag, och det roliga arbete som väntar. Uppdraget är tydligt, ökad tillväxt med bibehållen lönsamhet samt målet att bli en stor och etablerad leverantör av telefonitjänster i Sverige. Med över 30 års erfarenhet inom IT och Telekom hoppas jag kunna skapa förutsättningar för en sådan tillväxt inom bolaget. Vi kommer att satsa ännu mer på att vidareutveckla våra befintliga säljkanaler samt fylla på med ett antal nya. Vi kommer att fortsätta med våra grundvärderingar att ha en bra support, en bra kvalitet på våra tjänster samt att alltid ligga i framkant när det gäller tekniska lösningar men med användarvänlighet i fokus” säger Oscar Civill.

Oscar tillträder tjänsten den 20 augusti 2018.

InfraCom är en ledande aktör inom IT-infrastruktur. Bolaget äger, driver och utvecklar högkvalitativa tjänster inom molnbaserad telefoni, molnbaserade IT-tjänster, datacenters, samt datakommunikation och internetaccesser till kunder som efterfrågar hög drift- och datasäkerhet. Under verksamhetsåret 2016/17 omsatte InfraCom proforma ca 112 miljoner kronor med ett EBITDA-resultat om ca 26 miljoner kronor.